بهترین روش درمان هموروئید

هموروئید یکی از شایع ترین بیماری های شناخته شده  است که تقریبا 75 درصد از مردم در برهه ای از زندگی به آن مبتلا می شوند. هموروئید بیشتر در بین سنین مختلف گروه بزرگسالان رایج است. اگر شما شک دارید که به هموروئید مبتلا شده اید یا خیر بهتر است که سعی کنید حتما تحت یک معاینه کامل توسط پزشک متخصص دستگاه گوارش قرار بگیرید تا او بتواند با یک تشخیص دقیق، برنامه درمانی کاملی را برای رفع این بیماری جدی برایتان در نظر بگیرد. امروزه بهترین درمانی که برای هموروئید در نظر گرفته می شود، لیزر هموروئید است که به عنوان یک روش پزشکی غیرجراحی برای درمان بواسیر کاربرد فراوانی دارد.

روش لیزر هموروئید ؛ موثرترین روش درمان هموروئید

یک تئوری مرتبط با بیماری هموروئید است که می گوید جریان خون زیاد شریانی باعث ایجاد ورم در هموروئید و در نتیجه افزایش ناهنجار یاخته ها و احتقان وریدی می شود.

روش لیزر هموروئید ، به وسیله لیزر فیبردیود به از بین بردن بهتر شریان های معقدی مشکل دار بدون نیاز به بیهوشی کمک می کند.

در آزمایشی که به روش لیزر هموروئید انجام دادیم 55 بیمار مبتلا به بیماری هموروئید را تحت درمان لیزر هموروئید قرار دادیم.

در لیزر هموروئید بدون نیاز به بیهوشی، پایانه های بالای شریان های رکتال توسط یک مبدل د پلر که روی یک پروتوسکوپ خاص قرار داده شده شناسایی می شوند.

پس از تشخیص، الکترودیته شدن شریانی در980 نانومتر لیزرفیبردیودی تقویت می شود که موجب قطع جریان هموروئیدی می شود. این روش در محیط اطراف درجهت عقربه های ساعت تکرار می شود.

در این آزمایش، بین سال های 2011 تا 2014، 55 بیمار (28 مرد و 27 زن) با متوسط سن 45 سال و بیماری هموروئیدی درجه 1 و 2 و 3 تحت عمل لیزر هموروئید قرار گرفتند. دراین آزمایشات به داروی بیهوشی نیاز نشد و فقط به 2 نفر از بیماران داروی مسکن داده شد.

یازده نفر ازین بیماران قبلا عمل جراحی برای درمان هموروئید داشتند که هیچ کدام از آنها عوارضی نداشتند و تنها بیماریشان برگشته بود. زمان جراحی های انجام شده بر روی ایشان بطور متوسط 9.9 دقیقه (در رنج 7 تا 19 دقیقه ) بود. در مورد 3 نفر از بیماران خونریزی حین عمل رخ داد اما توسط لیزر درمان شد.

درجه کلی موفقیت 89 درصد با دقت علائم بیماری 84 درصد وکاهش درجه بیماری حداقل تا یک درجه، تا 80 درصد بود.

کم درد ترین روش درمان هموروئید

لیزر هموروئید یک روش کم درد برای درمان بیماران سرپایی می باشد که نیاز به بیهوشی ندارد و علاوه برآن امن است و عمل آسانی می باشد.

لیزر هموروئید با داشتن درجه رضایت بالا، برای از بین بردن علائم و عوارض بیماری هموروئید درجه 1 و 2 بسیار مفید است.

آزمایش ما براساس بیماری هموروئید 1 و 2 و 3 با بیرون زدگی کم بود اما آزمایشات جدیدتر نتایج خوبی را برای روش لیزرهموروئید در زمانی که بیمار بیرون زدگی مخاطی دارد نشان داده اند.

همه چیز درباره بواسیر داخلی و روش‌های درمان آن را اینجا بخوانید🔹بواسیر داخلی🔹

دو هفته پیش عمل جراحی لیزر هیموروئید داشتم جراح بیماریهای گوارش به من هشدار داد که فرآیند بهبودی ممکن است دردناک باشد اما فکر نمی کردم که به این شدت باشد. در اینجا نکاتی برای کاهش درد وجود دارد. این نکات خیلی زیاد مرا در کنترل درد کمک کردند.

پس از لیزر درمانی هموروئید چه نکاتی باید رعایت شوند؟

پس از اینکه هموروئید درمان می شود شما انتظار دارید که هر روز حالتان بهتر شود مقعد شما ممکن است برای 2 تا 4 هفته درد داشته باشد و ممکن است به مسکن نیاز داشته باشید پس از عمل جراحی خونریزی کم و خروج مایعات زرد یا شفاف از مقعد طبیعی می باشد. این علایم ممکن است یک تا دو ماه پس از عمل جراحی لیزر هموروئید ادامه پیدا کند. پس از یک تا دو هفته باید قادر باشید تا اکثر کارهای عادی خود را انجام دهید. اما کارهایی که به تلاش زیاد نیاز دارد را انجام ندهید. در دوره نقاهت از ایجاد فشار در هنگام دفع مدفوع خودداری کنید. مراحل زیر را انجام دهید تا به سرعت ممکن بهبود یابید.

فعالیت ها پس از جراحی

وقتی احساس خستگی می کنید استراحت کنید.
فعال باشید پیاده روی گزینه خوبی است.
اجازه دهید بدنتان خوب شود. تا زمانی که احساس بهتر شدن نکردید سریع حرکت نکنید و چیز سنگین جا به جا نکنید.
پس از دوش گرفتن مقعد خود را به خوبی خشک کنید.
به 1 تا 2 هفته مرخصی از کار نیاز دارید البته به نوع کار و احساسی که دارید بستگی دارد.
رژیم غذایی
از دستورات دکتر پس از جراحی در رابطه با نوع خوراک پیروی کنید.
دو تا سه روز پس از جراحی غذاهایی با فیبر بالا مصرف کنید.
مصرف آن ها ممکن است عمل دفع مدفوع را آسان تر سازد و شانس ابتلا دوباره به هموروئید را کاهش می دهد.
اگر پس از جراحی دفع مدفوع منظم نباشد سعی کنید تا از یبوست خودداری کنید. آب زیاد بنوشید. جراح عمومی شما ممکن است مصرف فیبر و ملین را توصیه کند.

داروها

دکتر به شما خواهد گفت که چه موقع می توانید دوباره مصرف دارو را شروع کنید. متخصص بیماریهای گوارش برای مصرف داروی جدید دستورالعمل ها را می دهد.
اگر آسپرین مصرف می کنید حتما با دکتر خود صحبت کنید و مطمان شوید که خواسته های دکتر را درک کرده اید.
دستورالعمل های روی جعبه را حتما بخوانید و طبق دستور پزشک داروها را مصرف کنید.
اگر پزشک آنتی بیوتیک تجویز کرده آن ها را به درستی مصرف کنید و طول دوره مصرف را کامل کنید.
ممکن است برای تسکین درد قبل و بعد از دفع مدفوع مجبور شوید از داروهای بی حسی استفاده کنید.
اگر علایم عفونت را مشاهده کردید مثل افزایش درد،ورم و قرمزی پا، ورم، قرمزی و تب و همچنین اگر پس از مصرف مسکن درد همچنان ادامه داشت و تسکین نیافت بلافاصله با پزشک متخصص بیماریهای نشیمنگاه تماس بگیرید.

درباره لیزر هموروئید 

روش های مناسب درمان بیماری هموروئید بر پایه قطع خونرسانی به پایانه های بالای شریانهای رکتال هستند.

روش های مختلف درمان بیماری هموروئید به دنبال ایجاد تعادل بین درمان موفق و کاهش دردهای پس از عمل هستند. بسیاری از بیماران از روش های سنتی می ترسند بنابراین حتی با داشتن تجربه قبلی یا  صحبت های دوستان بازهم به دنبال درمان کافی نمی روند.

روش لیزر هموروئید برای درمان بیماری های هموروئیدی درجه  1 و 2 و تا حدودی هم 3  که بیرون زدگی نداشته باشد پایه گذاری شده است.

روش لیزر هموروئید در انگلستان، ایتالیا،اسپانیا، جمهوری چک، ترکیه، مکزیک و … به طور فراوانی استفاده می شود. علیرغم تجربه این آزمایش، آزمایش های بیشتری به روش لیزر هموروئید با نمونه ها و زمان نظارت بیشتر بر بیماران باید انجام بگیرد تا بتوان به بهترین و دقیق ترین نتایج در لیزر هموروئید رسید. اگرچه این روش گران تر است اما به سرعت رضایت را کسب کرده و ماندگاری بیشتری دارد.

باید گفت که روش لیزرهموروئید بیهوشی نیاز ندارد و می تواند بارها تکرار شود بدون اینکه صدمه ای به آناتومی و فیزیک انورکتال زده شود. این مسئله که لیزرهموروئید نیاز به بیهوشی ندارد باعث نمی شود که کارایی کمتری داشته باشد زیرا از مواد آرامش بخش استفاده می کند.

در روش لیزر هموروئید بیمار در موقعیت جراحی اما بدون بیهوشی قرار می گیرد. پروتوسکوپی که مخصوص روش لیزر هموروئید طراحی شده در راست روده قرار می گیرد. پایانه های بالای شریان های رکتال در 3 سانتی متری خط پکتینیت، توسط یک مبدل داپلر که درون پروتوسکوپ قرار داده شده است شناسایی می شوند.

پس از شناسایی، داپلر کنار رفته و اشعه لیزر 980 نانومتر در همان مکان تابانده می شود. مختل کردن منبع جریان خون شریان توسط تابش انرژی لیز از طریق فیبر نوری انجام می شود.

کارایی روش لیزر هموروئید بلافاصله پس از تابش اشعه بررسی می شود، اگر جریان ادامه داشته باشد اشعه دیگری به همان نقطه تابانده می شود. ممکن است جریان شریانی مقاومت کند و در این مورد شریان های بزرگ تر اطراف مقعد موجب این کار می شوند.

در لیزرهموروئید ، چرخش در جهت عقربه های ساعت موجب می شود تا تمام پایانه های بالای شریان های رکتال شناسایی شوند. در این حالت، موقعیت ساعت مثلا 1 و 2 و 3 و …  دنبال می شود .

بیشتر بخوانیم : عوارض هموروئید

لیزر هموروئید

هموروئید یک مشکل رایج و پر دردسر است که از هر چهار نفر، سه نفر به آن مبتلا می شوند. پزشکان هر ساله میلیون ها نفر را در رابطه با شکایات مربوط به هموروئید ویزیت می کنند. استفاده از لیزر یک روش پزشکی غیر تهاجمی است که که در درمان بواسیر استفاده شده و این عارضه که در ناحیه مقعد متورم و ملتهب شده است را به راحتی درمان می کند.
در حالیکه تکنیک های زیادی برای از بین بردن مشکل هموروئید وجود دارد، لیزر بسیار مؤثر و سریع عمل می کند. در درمان های لیزری هموروئید معمولا از نور مادون قرمز یا یک جریان الکتریکی با همان کارایی استفاده می شود و فرد دیگر با دشواری های یک عمل جراحی دردناک برای درمان این عارضه مواجه نیست. این فرآیند به صورت یک عمل سرپایی در کلینیک های تخصصی انجام می شود. در صورت لزوم از آرام بخش ملایم در این روش بکار می رود که معمولا تنها چند دقیقه طول می کشد.

  •  

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *